شروع مرمت آسیاب تاریخی آبشار طلایی نراق

24/خرداد/1403 اخبار شهرداری
بدون دیدگاه

 

شروع مرمت آسیاب تاریخی آبشار طلایی نراق
?مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از آغاز مرمت آسیاب تاریخی آبشار طلایی در شهر نراق خبر داد.
▪️به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی محمود مرادی نراقی مدیر کل روز 24 خرداد ۱۴۰۳ گفت : شهر تاریخی نراق با داشتن بیش از ۳۰ آسیاب آبی در گذشته به شهر آسیاب‌های آبی معروف بوده که متاسفانه در سنوات گذشته این آسیاب‌ها رها و عمدتا تخریب شده است.
▪️مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اعتبار در نظر گرفته شده برای این بنای تاریخی را  2 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این بخش از مرمت طاق، تویزه و دیوارهای بنا مرمت خواهد شد.
▪️مرادی نراقی با اشاره به اینکه این اداره کل با همکاری و مشارکت شهرداری نراق اقدام مرمت آسیاب تاریخی جنب آبشار طلایی شهر را در دستور کار خود قرار داده است افزود: شهرداری نراق در سنوات گذشته بیشترین تعامل را با میراث‌فرهنگی استان داشته است و از این جهت یک الگوی موفق برای معرفی به دیگر شهرهای استان و حتی کشور می‌تواند باشد.
▪️او افزود: انشالله مرمت این بنای با ارزش تاریخی تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و به عنوان بخشی از پازل گردشگری این شهر تاریخی به روی گردشگران بازگشایی خواهد شد.
▪️مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ضمن تشکر از مدیریت شهری نراق تصریح کرد: استان مرکزی با درایت استاندار و تیم همراهش به استان احیاگر نان کامل در کشور تبدیل شده و ساخت و مرمت آسیاب‌های آبی جدای از فرصت‌های گردشگری این حرکت ارزشمند و اصولی در تغذیه سلامت را  تقویت خواهد کرد.
▪️ مرادی گفت: انتظار می‌رود شهرداری نراق پس از مرمت این بنای تاریخی و فعال شدن آن با ایجاد کارگاه‌های پخت نان محلی با آرد کامل چرخه تولید و فروش و گردشگری غذایی را در این شهر تاریخی هدف گردشگری تکمیل کند.
▪️او با اشاره به اینکه در جنب این آسیاب، یخچال تاریخی و کارگاه گلاب گیری هم وجود دارد ادامه داد:  فرصت‌های بی‌نظیری از لحاظ جذب گردشگر در این منطقه وجود دارد که امیدواریم به زودی گامهای مثبتی در این زمینه برداشته شود.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها